לרווחת שונאיה
Marillion B`SIDES THEMSELVES

כתבות נוספות על מאריליון Marillion

לרווחת שונאיה

מאריליון, "B`SIDES THEMSELVES"
אן.אם.סי

מן הפתרון הקל של הגדרת מאריליון כסתם להקה, המחקה את ג'נסיס לא התלהבתי אף פעם, מה גם שמן המיני-אלבומים והאלבומים הראשונים שלהם נהניתי מאוד, בזכות פיש ולא בזכות פיטר גבריאל. אז, לפני כחמש שנים, טענתי שאת מה שמאריליון עושים הם עושים על הצד הטוב ביותר, והם הצליחו בהחלט לענג אותי כשהיה לי מצב רוח מתאים. כבר שנתיים עברו מאז שמצב-הרוח שלי שלף מן התקליטייה משהו משל מאריליון, וסביר להניח כי שנתיים נוספות היו חולפות ביעף אילולא הייתי מקבל לידי את
"B`SIDES THEMSELVES", אלבום המכיל קטעים, שהופיעו על צד ב' של הסינגלים שהוציאו מאריליון בין 1987ל- 1982.

בהאזנה מחודשת מסתבר, לרווחת שונאיה המושבעים של מאריליון, שנכס-צאן-ברזל הלהקה הזו כבר לא תהיה לעולם, ולו בשל העובדה שהסגנון האנכרוניסטי בו בחרה הלהקה כקו מנחה מחסל כל סיכוי למקוריות מצדה. ובכל זאת אהבתי להיזכר בכמה מן הקטעים המופיעים כאן, ובמיוחד ב"גרנדל", יצירה ארוכה-ארוכה ברוח שנות השבעים הפרוגרסיביות, על כל המעברים המתוסבכים, שינויי האווירה, הלחישות והזעקות, הדרושים להסוות את הטקסט, שלא אומר בעצם כלום.

קטעים לא מבריקים אך נחמדים נוספים הם "גיבורי כיכר השוק" חדור העליצות הבריטית עממית, ו"מצעידים את הסינגל" הקצבי. לאלה שאוהבים את מאריליון ולא מכירים עדיין את החומר המופיע באלבום הנ"ל, הרכישה מומלצת.

16/12/1988

חזרה לדף הבית

הוסף תגובה