עושים גלים
Scritti Politti CUPID & PSYCHE '85

עושים גלים

סקריטי-פוליטי, "קופידון ופסיכה 85'"
"SCRITTI POLITTI, "CUPID & PSYCHE '85
סי.בי.אס

התייחסות לתקליטה החדש, המבוסס בתוך מוסיקת נשמה, של להקת סקריטי-פוליטי היתה אמורה להיפתח מן הסתם במשפט: "קשה להאמין, אבל ס.פ. היתה להקת פאנק בסוף שנות השבעים". וזאת משום שלפי יחסי-הציבור של התקליט, "הרבה אנשים יתפלאו מן ההתעדנות המוחלטת של הלהקה".

התעדנות או לא, דבר אינו מפליא כאן. סקריטי-פוליטי היא פשוט להקה שיודעת לרכוב על הגל הנכון בזמן הנכון, סקריטי-פוליטי לא היתה אף פעם להקת פאנק אמיתית, כזאת שעושה את מה שהיא עושה משום שזה מה שהיא אוהבת ומאמינה. היא פשוט הופיעה בזירה כשהפאנק היה עניין חם, והיא זכתה להיחשב לפאנק משום שאצל ההמון של אותה התקופה זכתה כל להקה שעלתה לבמה בלי לדעת לנגן לתאור להקת פאנק. עד שהסקריטי-פוליטי למדו לנגן יצא הפאנק מן האופנה, ועולם המוסיקה החל לסרק שערו לאחור, להתגלח טיפ-טופ, להתלבש כמו עורכי-דין ולנגן זבל אמיתי. סקריטי-פוליטי הזדרזה ועלתה שוב על הגל, כשהיא מנגנת מוסיקת נשמה קצבית משעממת עד מוות.

על כמות האינטלקט שלהקה זו אוצרת בתוכה אפשר ללמוד מהדרך שבה בחרה בשם סקריטי-פוליטי, שפירושו כתיבה פוליטית. אומר גרין גארטסייד, סולן הלהקה: "בחרתי בשם הזה כי הוא נשמע לי כמו טוטי פרוטי". כך הוא נוהג לחשוב, וכך בדיוק הלהקה שלו נשמעת.

13/09/1985

חזרה לדף הבית

הוסף תגובה