כתבות נוספות על בליין אל ריינינג'ר

ריינינג'ר בכינור

מגיע לארץ: בליין אל ריינינג'ר, לשעבר כוכב טוקסידומון, עכשיו כוכב לינאר־בי.
יודע הכל על הכינור

 

ב־- 1979יצא לאור אחד מאלבומי המוסיקה המתקדמת-עכשווית הטובים ביותר שנוצרו בכלל, האלבום "חצי אילם" של טוקסידומון. הלהקה האמריקאית הצעירה הביאה אז צליל מהמם וחדש, מינימליסטי באופיו, בעל חדויות ודקויות מצמררות, לצדם של טקסטים כבדים ופסיכדליים. המוסיקה של טוקסידומון בתקופת "חצי אילם" התבססה בעיקר על צליל הכינור של בליין אל. ריינינג'ר, מי שהקים את הלהקה יחד עם סטיבן בראון בשנת 1977.

התפיסה החלוצית של ריינינג'ר והשליטה שלו על הכינור ניכרת היטב באלבומים ובמיני-אלבומים הראשונים של טוקסידומון. עם כינור צריך להיזהר, לדעת בדיוק מתי לשלוח את הצרימה, שתתפוס את המאזין באזורים הרגישים שלו, ובליין אל. ריינינג'ר יודע זאת היטב. משיכות הקשת המהירות והדקיקות שלו משחררות יתוש עצבני בראש. הוא ממצה את הכלי לחלוטין, סוחט אותו ומצריד אותו, מעביר דרכו שפע של תחושות רגשיות ספונטאניות.

ב־1981 עברו חברי טוקסידומון להתגורר בבריסל, בלגיה, ליד חברת קראמד, שבה הם מקליטים. בליין אל. ריינינג'ר הוציא את אלבום-הסולו הראשון שלו, "אצבעות שבורות", כאשר היה עדיין חבר בטוקסידומון, ואחרי פרישתו מהלהקה, ב-1984, הוציא את אלבומו השני, "באוויר הלילה". לאחרונה הוציא ריינינג'ר מיני-אלבום, בשיתוף עם גיטריסט בלגי בשם אלן גוטייר. אלבומיו של ריינינג'ר לא מגיעים לשיאים שאליהם הוא הגיע בטוקסידומון, ומכילים חומר פחות נועז ויותר סטנדארטי, אך יודעי דבר מספרים שהופעותיו של ריינינג'ר הן ניגוד לאלבומיו, ושהוא מרשה לעצמו הרבה יותר על הבמה מאשר באולפן. ריינינג'ר, המיוצג בארץ על-ידי חברת תקליטי-ווינד, יגיע לארץ לשתי הופעות (אחת בקולנוע דן ב- 1.5 ואחת במוזיאון תל-אביב ב- 2.5 ), מתוגבר בלהקת הליווי שלו, הכוללת עוד שני נגנים, ונקראת לינאר־בי. בקומוניקאט שהפיצה חברת התקליטים מובטח שריינינג'ר ינגן גם קטעים ישנים וטובים. חובה ללכת.

 

 

25/04/1986

חזרה לדף הבית

הוסף תגובה