בחזרה לעבר
Absolute Beginners Absolute Beginners

בחזרה לעבר

"התחלות חדשות, המיוזיקל
"THE MUSICAL "ABSOLUTE BEGINNERS
סי.בי.אס

שנות החמישים, אם לשפוט לפי פסקול הסרט "התחלות חדשות", שפעו עד גדותיהן במוסיקת ג'ז עם ניחוחות לטיניים כבדים. שארדיי, לו עלתה על במה בתקופה ההיא, היתה גורמת לפיצוץ עולמי. כאן היא שרה את "מכת הרוצח" שלה ומלבדה אפשר למצוא באלבום את הג'ז הקופצני, עמוס החצוצרות וכלי-ההקשה של מועצת-הסגנון,
בי-בופ סאטירי וקליל של ריי דייוויס, עוד ג'ז אינסטרומנטאלי של ג'ל אואנס, קטע סתמי של להקת שבוע-עבודה וקטע של סלים גיילארד.

כשאווירת המועדונים העליזה והשתויה מתחילה להתדפק במוחו של המאזין, עם שאיפה עזה לפרוץ את תחומי הגולגולת, מגיע קטע אינסטרומנטאלי בשם "עיר המהומה" של ג'רי דאמרס, שחוץ מן הג'ז השגרתי מספק גם מעברי חלילים פילהרמונים מרשימים לסגנון המנוני ומפחיד. כוכבת "טירונים מוחלטים", פטסי קנטיס, מפגינה קול מקרוני דקיק וחושני בקטע שארדיי קלאסי, הנקרא "לקחת את הכל", ודייוויד בואי מוכיח בשירים, "התחלות חדשות" ו"זוהי מוטיבאציה", שבלי עזרה מן הצד הוא הצליח להפוך עצמו לפסל שעווה מפואר ונפוח ישבן. הקול שלו הפך לנוסחה, שבואי עצמו מחקה. הסלסולים הנמוכים והגבריים, שפעם הופיעו במידה, מופיעים עתה בהמוניהם ומשמשים מעין סמל מסחרי.

הדף הפנימי המצורף לאלבום מעוצב בטוב-טעם ומכיל, בין השאר, פרסומות לפטיפונים מימי מתושלח, שיסחטו קריאות התפעלות מחולי נוסטאלגיה.

11/07/1986

חזרה לדף הבית

הוסף תגובה